Pět potravin, které tělu poskytují neomezenou energii

Pět potravin, které tělu poskytují neomezenou energii

Existuje řada potravin, o kterých mnoho lidí netuší, že jim poskytují neomezenou energii více, než balené nezdravé výrobky, které slibují okamžitý výbuch energie. Ve skutečnosti jsou nejlepší potraviny ty, které přirozeně obsahují vysoké množství živin, jako je železo, bílkoviny a esenciální mastné kyseliny. Pokud hledáte potraviny, které jsou bohatými zdroji energie, nabízíme vám zde řadu vysoce dobíjecích jídel a chutných způsobů, jak je můžete jíst.

Sardinky
Sardinky jsou špičkovým zdrojem železa, které je zásadní při přepravě kyslíku ve vašem těle, což napomáhá krmení vašich svalů a jejich udržování v pohybu. Výzkum ukázal, že lidé s nízkou hladinou železa (která není tak nízká, aby byla hodnocena jako anémie), mají tendenci mít méně energie a vytrvalosti než lidé s normální hladinou. Sardinky tento problém řeší a existuje mnoho způsobů, jakými je můžete přidat do vaší stravy. Můžete je nakrájet a míchat s vařenými těstovinami nebo rýží. Alternativně se můžete rozhodnout jíst hovězí maso, měkkýše, špenát a dýňová semínka, která také obsahují podobné množství železa.

Vodní meloun
Vodní meloun je tvořen z 93 procent vodou a mnoho lidí si neuvědomuje, že potraviny, které jsou bohaté na vodu, přispívají až k 20 procentům denních potřeb tekutin. Nedávné výzkumy spojily mírnou dehydrataci s únavou, což je znamením, že voda je potřebná k udržení téměř všech funkcí vašeho těla. Snědení kusu melounu může být stejně hydratační jako sklenice vody. Je také bohatým zdrojem vitamínů A, B6 a C, které všechny mají energizující vlastnosti.

Mandle
Ořechy poskytují neuvěřitelnou energii a dávka mandlí vám může poskytnout až 30 procent denních potřeb hořčíku, což je impozantní, neboť většina světové populace sotva získá dostatek stopových minerálů. Nízká hladina hořčíku může způsobit, že se cítíte slabý především proto, že vaše tělo ho používá k tvorbě adenosin trifosfátu (ATP), molekuly, která přenáší energii mezi buňkami. Mandle jsou také bohatým zdrojem vitamínů B, jako je folát a riboflavin, které pomáhají přeměnit kalorie na palivo, které vaše tělo potřebuje.

Jahody
Pokud jde o vitamín C, první ovoce, které Vás napadne, je pomeranč. Jahody jsou však také vynikajícím zdrojem vitamínu C. Podle studie zveřejněné v časopise Nutrition, potraviny s vitamínem C pomáhají tělu vstřebávat více s únavoubojujícího železa. Miska jahod poskytuje 89 miligramů vitaminu C, což je víc než denní požadavek 75 miligramů.

Rozinky
Konzumace hrozinek vám přivodí rychlý výbuch energie. Mnozí sportovci milují hrozny, protože jim poskytují rychlé sacharidy a elektrolyty a výzkum ukázal, že jsou efektivní při udržování energie běžců a jako svačiny na bázi sacharidů jsou určeny pro vytrvalost. Můžete zkusit začít ráno tím, že přidáte hrozinky, smíchané s ořechy, k vašim obilovinám nebo jogurtu. Smícháním s ořechy si zajistíte potřebné tuky, bílkoviny a vlákninu, které vás pomůžou udržet ve formě i několik hodin.

Newsletter

Přihlašte se k odběru novinek