Úterý, 18 února, 2025

Kanceláře jako bezpečné prostředí pro zaměstnance? Jde to!

Mohlo by Vás zajímat

Ještě se nestihli všichni zaměstnanci vrátit z nastaveného režimu home office zpět do kanceláří a už je posílá management zase zpět do domácích pracoven. Nemusí tomu ale být ve všech firmách a společnostech, některé totiž nastavily tak vysoké standardy úklidu a čistoty ve svých sídlech, že zaměstnanci dobrovolně do domácího prostředí nechtějí. Úklid se totiž dostal do popředí zájmů, dokonce je benefitem, ze kterého mohou těžit samotní pracovníci.

Nestačí jen vynést koše

Dříve stačilo vynést koše a odstranit viditelnou špínu a management bral úklid jako splněný úkol. Dnes by takový úklid kanceláří Praha neprošel, protože i pro vedení firem se stal prvořadým zájmem, aby nedošlo k rozšiřování virových onemocnění nebo přímo koronaviru, v jehož důsledku může skončit firma v lepším případě v karanténě, v horším někteří pracovníci na JIPce v nemocnici.

Úprava hygienických plánů

Hned po prvních vlnách koronaviru měnili provozní ředitelé velkých firem hygienické plány, aby se dostálo novým standardům. Úklid tak zahrnuje každodenní vynášení košů, mytí nebo vysávání podlahových ploch, čištění toalet, společných sprch nebo šaten a kuchyněk. Úklidová služba musí doplnit také hygienický materiál i dezinfekci. Vše s ohledem na minimalizaci nákazy a možné uzavření dané části budovy, patra nebo dokonce celé firmy.

Za své místo si zodpovídá každý sám

Do úklid jsou zapojováni často i samotní zaměstnanci, kteří mají dodržovat pravidla hygieny a čistoty na pracovišti. Většinou se jedná o kodexy nebo desatera, případně zavedení japonského úklidového systému, který usnadňuje práci v kanceláři, ale také učí, jak se chovat ve společně užívaných prostorech, které bývají náchylnější na špínu. Zaměstnavatelé ale také více dbají na to, aby si samotní zaměstnanci udržovali čisté pracovní místo a nedocházelo tak ke konfliktům nebo rizikovým kontaktům, které by mohly mít dopad na celou firmu.

- Komerční sdělení -spot_img

Mohlo by Vás zajímat

- Komerční sdělení -spot_img

Redakce doporučuje

- Komerční sdělení -spot_img