Středa, 30 listopadu, 2022

Notifikace není třeba při práci vypínat. Stačí je načasovat

Mohlo by Vás zajímat

Krátká oznámení, která zasílá aplikace prostřednictvím mobilního telefonu budí ve společnosti rozporuplné reakce. Zatímco někdo je pro, jiní jsou naopak proti a s chutí všechny notifikace vypínají. Domnívají se, že ničí jejich produktivitu a že právě kvůli nim se člověk nedokáže soustředit na vykonávání pracovních povinností. Vypínání oznámení ale není ta jediná cesta. Lepší volbou je jejich načasování.

Notifikace jako parťák našeho života

Je zapotřebí si uvědomit, že krátká oznámení nezasílají pouze sociální sítě, ale i aplikace, které potřebujeme při práci. Jejich úkolem je nás informovat o aktuálním stavu našeho to-do listu, upozorňují nás na plánované schůzky nebo na blížící se termín odevzdání nějaké konkrétní práce. Proto bychom je vypínat neměli.

Ale aby nám mobilní nebo webové notifikace nenarušily takzvaný “flow”, zmiňované načasování přichází do hry.

Pěkně pohromadě třeba každé ráno

Oznámení vám nemusí chodit průběžně během dne. Lze s nimi snadno pracovat, čímž nedojde k narušení vaší produktivity. Podle posledních průzkumů trvá člověku více jak čtyřicet minut, než se po vyrušení dostane zpátky do pracovního moodu. Abyste se s tímto nemuseli prát celý den, oznámení si sjednoťte a nechte posílat v jednu a tutéž hodinu.

Ideální je si zasílat oznámení na začátku dne, respektive každé ráno třeba u snídaně. Tato doba je vhodná z jednoho prostého důvodu – ještě jste se nepustili do práce, navíc budete perfektně informováni o tom, co vás v daný den zrovna čeká, co musíte stihnout a na co zaměřit svou pozornost.

Notifikace do e-mailu

Pokud vás rozčiluje především to, že oznámení přichází na mobilní telefon, zjistěte si něco o možnosti zasílat je na e-mail. Je pravdou, že na rozdíl od mobilních notifikací nemáme takovou tendenci si každý příchozí e-mail ihned rozkliknout (většinou se k němu dostáváme až po obědové či jiné pauze).

- Komerční sdělení -

Mohlo by Vás zajímat

- Komerční sdělení -

Redakce doporučuje

- Komerční sdělení -